Josep Mª Codina Corona (Igualada, 1935)
Formació i experiències
Encara que en essència autodidacta, va estudiar a la Llotja de Barcelona (1955) i posteriorment al Cercle Artístic de Sant Lluc (Barcelona, 1962).
La seva labor d’escultor comença cap a 1960, dintre d’una figuració sintètica, modular, que progressivament desembocaria en una especulació formal abstracta antropomorfa, treballant en metall i fusta.
Cap a 1977 el seu llenguatge es va adaptar a la poètica de l’abstracció geomètrica,amb rotund caràcter constructiu.
En 1992 retorna als seus orígens figuratius fortament icònicos, desenvolupant una obra d’intens caràcter líric, exquisida en la seva tecnicitat.
Premis i Guardons
• 1º Premi Ciutat de Badalona (1972)
• Premi extraordinari X Saló d’Art de Martorell (1972)
• 1º Premi d’Escultura X Saló d’Art de Martorell (1972)
• 2o Premio Arte-Esport 72 de Bilbao (1972)
• 2º Premi d’Escultura XI Saló d’Art de Martorell (1973)
• Mención honorífica, Pintores de África (Madrid, 1973)
• Premio AA.MM L’Hospitalet de Llobregat (1973)
• 1º Premi Ciutat de Girona (1974)
• Mención Honorífica, Premi Ciutat de Barcelona (1974)
• 2º Premio NUMISMA de medallística, Madrid (1983)
• Mención Honorífica Caja de Madrid, Madrid (1997)
Museus i Col·leccions Públiques
• Monument al mestre, Igualada
• Monument al pare Amadeu Amenós, Igualada
• Monument a la Sardana (Igualada, 1974)
• Monument al poeta Joan Llacuna, Igualada
• Monument al escritor Àngel Guimerà (1985), Barcelona, El Vendrell y santa Cruz de
Tenerife.
• Talla de San Joan Baptista per l’Esglèsia de La Salvetat, Aurillac (Francia)
• Crucifix en fusta (285 cm d’altura) en l’altar major de l’Esglèsia de Fàtima, Granollers.
1996
• Altres de les seves obres es troben a Canadà, Holanda, Perú, París, Mèxic, EE.UU,
Alemània, Índia, Anglaterra, Itàlia.
“modelar és la manera suprema de comprendre la forma”. Comprendre-la, sentir-la i sensibilitzar-la.
Bibliografia
• Daniel Giralt Miracle. Tres pintors catalans, en “Questions d’art”, 2, Barcelona 1974
• Joan Ramon Triadó. La escultura española del s. XX, en “Arte del mundo moderno”
(Carlo Munari, Ed Teide, De Agostini, Novara) Barcelona, 1977
• Gloria Moure. Codina Corona, hacia la invalidación de la materia, en “Batik”, 33.
Barcelona, 1977
• Pere Salabert. Codina Corona, en “ArtesPlásticas”, 22. Barcelona, 1977
• J. Corredor-Matheos. Codina Corona: Materia y Vacio, en “Guadalimar”, 33. Barcelona,
1978
• Mª Teresa Blanch. Codina Corona del lleno al espacio, en “Batik”, 103. Barcelona, 1990
• J. Corredor Matheos: Artistas catalanes de la segunda mitad del s. XX. Edicions 62,
1976
• Diccionari Ràfols d’artistes catalans.
• Revista Igualada, nº 8. J. Ramon Triadó, 2001
• Diccionario Benedit (Francia)
…. Y en diversos catálogos, entrevistas y reseñas: Francesc Fontbona, Arnau Puig, Francesc Galí, Iglèsies del Marquet, Rodríguez Cuells,…